ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
(Β' Τιμόθ. Α, 18)
Στην Καινή Διαθήκη ο Απ. Παύλος δέεται για τον κοιμηθέντα Ονησιφόρον. Εις την προς Τιμόθεον επιστολήν γράφει το εξής:
«Δώη έλεος ο Κύριος τω Ο ν η σ ι φ ό ρ ο υ Ο ίκ ω».(Β. Τιμ. Α'16-18).
Εις δε το χωρίον(Α, 16)λέγει:
«Α σ π ά σ α σ θ ε και τον Ονησιφόρου Οίκον».Δια τον Ονησιφόρον όμως γράφει«Δώη αυτώ ο Κύριος ευρείν έλεος παρά Κυρίου εν εκείνη τη ημέρα»(Β' Τιμόθ. Α, 18).
Δεν σας κάμνει όμως εντύπωσιν, ότι ο Απ. Παύλος δια μεν τον οίκον του Ονησιφόρου λέγει να ασπασθούν αυτόν αφ' ενός και αφ' ετέρου λέγει απλώς«Δώση έλεος ο Κύριος».
Δεν λέγει όμως και «εν εκείνη τη ημέρα» όπως αναφέρει δια τον Ονησιφόρον;
Από αυτό συμπεραίνομεν, ότι ο Ονησιφόρος είχε πεθάνει. Το ότι ο Ονησιφόρος ήταν πεθαμένος φαίνεται από τον ασπασμόν, πού δίδει ο Απ, Παύλος ονομαστικώς σε όλους και στον Ονησιφόρου Οίκον, εκτός του Ονησιφόρου, του οποίου αποσιωπά το όνομα σαν πεθαμένου.
Γι' αυτό άλλωστε και ο Παύλος λέγει:( Εν εκείνη τη ημέρα ). Δηλ. να γίνη ο Θεός ίλεως στην ψυχή του εκείνην την ημέρα της Κρίσεως. Επομένως ο Παύλος εύχεται υπέρ του κεκοιμημένου Ονησιφόρου. Αλλιώτικα ο Απόστολος δεν θα εχώριζε τον Οίκον του Ονησιφόρου από τον ίδιον τον Ονησιφόρον και να εύχεται για τον Ονησιφόρον «εν εκείνη τη ημέρα».
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ:http://clubs.pathfinder.gr/Antilaloi_apo_toys_aiwnes
Read more:http://www.egolpion.net/36B93189.el.aspx#ixzz2k8TwZx37
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου